16 Nisan 2016 Cumartesi

BELUGA MERCİMEKLİ PIRASA BÖREĞİ

                                                                                                                                                                     MALZEMELER


1 su bardağı beluga mercimek(yeşil mercimek de olur beluga şart değil denemek için yaptım :)) Tadında ekstra farklılık yok :)
3 yk zeytinyagı
Yarım kg pırasa
3 yumurta
4 yk yoğurt
karabiber
pulbiber
tuz
susam
üzeri için eski kaşar(benim elimde dil peyniri vardı onu kullandım)(diyette değilseniz taze kaşarla daha mükemmel olur tabi)

NOT:EĞER ÇÖREKOTU KOYULACCAKSA PİŞTİKTEN SONRA KONULMALIDIR.ÇÜNKÜ PİŞERKEN TRANS YAĞA DÖNÜŞÜR.
NOT:YAĞLI KAĞIT YASAK.


YAPILIŞI

1 su bardağı beluga mercimeği yıkadım,üzerini geçecek kadar su koydum haşladım. Pırasaları minik minik doğardım.3 yk zeytinyağı ile çok da öldürmeden kavurdum ve tuz karabiber pulbiberi melzemenin ger kalanını da düşünerek hepsine yeteck şekilde ilave ettim(artık börekte uzmanlaştım tam da olmustu ne fazla ne de eksikti ) sonra hepsini bir kapta birleştirdim.2.5 yemek kasıgı yogurdu da ekledim 3 yumurta beyazı 2 yumurta sarısını da ekledim güzelce karıstırdım.Borcamı çok olmayacak şekilde sadece yapısmasın diye gerekli oldugu için zeytinyağladım.Harcı güzelce yaydım.Kalan yarım yk yogurt ile 1 yumurta sarısını çırpıp üstüne sürdüm ve susamları ekledim.180 derecede 50 dakika pişmeye yolladım.40 dakika sonra alıp üstüne peynirleri de serpip kalan 10 dakikayı da pişirdim ve sonuç MÜKEMMEL.
AFİYET OLSUN.
SEVGİ İLE KALIN FİT KALIN :)) :))) :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder